V roce 2022 nás Zembag oslovil jako neznámá značka, která se potřebuje zviditelnit na trhu. Zakladatelé přinesli na trh do detailu dotažený a funkční produkt – na nás bylo dostat ho k zákazníkům. V obou letech spolupráce jsme zdvojnásobili obrat oproti předchozímu roku, a konverzní poměr na e-shopu Zembagu je 4× vyšší než na začátku. Přečtěte si, jak se nám to povedlo.
Kdo je Zembag
Značka Zembag učí Čechy neplýtvat. Všechno začalo speciálními pytli na brambory, které kombinují jutu, nepropustnou vrstvu a sáčky s kmínovou silicí. Díky tomu brambory nevyklíčí, nezelenají ani nevyschnou, a můžete si na nich pochutnat i po několika měsících. Značka postupně přišla i s variantami na česnek, cibuli a další ovoce a zeleninu. Výrobky vyvíjejí a testují ve spolupráci s Českou zemědělskou univerzitou, a šijí je v chráněné dílně Daneta.
Jak nastartovat značku
Zembag byl z marketingového pohledu pole neorané. Věděli jsme, že máme inovativní produkt, který se bude hodit spoustě domácností. Nic podobného tu zatím nebylo, a tak před námi byla výzva cílovku o skladování brambor edukovat. Zároveň se jednalo o startup, takže bylo potřeba přinést prodeje, ale náklady držet na uzdě. A aby toho nebylo málo, čekala nás expanze na Slovensko, a v plánu bylo také Německo.
Zvýšit povědomí o značce u nás.
Nastartovat prodej a vytvořit stabilní základnu věrných zákazníků.
Připravit značku na expanzi a inovace produktové řady.
A co výsledky?
Na medaili. Bramborovou, ať je to stylové. Trochu žertujeme, vždyť už nás znáte – nás zajímají hlavně čísla. Tak jdeme rovnou na ně, ať nechodíme okolo horké bramborové kaše.
- V ČR jsme oslovili maximum relevantního publika (2,5 milionu lidí).
- Zvýšili jsme počet zobrazení reklamy z 11,5 milionu v roce 2023 na 14 milionů v roce 2024.
- Za rok 2023 e-shop navštívilo 150 tis. lidí.
- Konverzní poměr e-shopu jsme zvýšili 4×, aktuálně dosahuje 6 %.
- ROAS (návratnost investic do reklamy) jsme udrželi v obou letech na hodnotě 11. Znamená to, že za každou korunu investovanou do reklamy, se Zembagu vrátilo 11 Kč v tržbách.
- PNO (podíl nákladů na obratu) v obou letech držíme na stabilních hodnotách (8,91 v roce 2023, 8,97 v roce 2024). To znamená, že z každých 100 Kč obratu byl náklad na reklamu pod 9 Kč.
- Při škálování obvykle klesá CTR (proklikovost) a roste CPM (cena za tisíc oslovených uživatelů). Nám se i při zvyšování rozpočtu podařilo čísla udržet – kampaně byly efektivní a dobře optimalizované.
- Díky rostoucímu zájmu o produkty mohl Zembag investovat do vývoje novinek, na které komunita netrpělivě čeká.
- Rozšířili jsme působení na Slovensko a připravili strategii pro testování trhu v Německu.
- Na sociálních sítích jsme dosáhli vysoké míry engagementu, kdy některé příspěvky získaly stovky komentářů.
- Komunita se aktivně zapojila do rozhodování, například při představování novinek.
Jak jsme toho dosáhli
Edukativní obsah: Srozumitelně jsme zákazníkům přibližovali problémy spojené s běžným skladováním brambor, a rovnou nabízeli řešení v praktické formě Zembagu.
Proč? Část cílové skupiny doteď problém s bramborami neřešila a nevěděla například o zdravotních hrozbách spojených s konzumací naklíčených brambor. Zároveň bylo potřeba lidem vysvětlit, proč Zembag prodlužuje čerstvost, a jak jednoduché je jeho používání. To buduje povědomí o značce, potřebu zákazníků i jejich důvěru.
Cílené kampaně: Spustili jsme výkonnostní reklamy na sociálních sítích a PPC kampaně. Pravidelně jsme je optimalizovali pro maximální návratnost investic.
Proč? Nastartovalo to prodeje. Díky nim pak v Zembagu mohli vyvíjet další produkty.
Zapojení komunity: Cíleně jsme zákazníky zapojovali na sociálních sítích a dávali jim možnost vyjádřit se k chystaným novinkám. To nám pomáhá vytvořit si s komunitou vztah – lidé maji pocit, že jim značka naslouchá.
Proč? Získáváme tím u zákazníků dlouhodobou loajalitu. Spousta z nich produkty doporučuje dál, kupuje jako dárky, a zkouší všechny novinky.
Ve stručnosti
- Začali jsme s inovativním, ale úplně neznámým produktem.
- Během dvou let se nám podařilo vybudovat oblíbený a respektovaný brand.
- Obrat jsme v obou letech dvojnásobně zvýšili.
- ROAS držíme stabilně na čísle 11, a PNO pod 9 %.
- Pomohli jsme v úspěšné expanzi na Slovensko, a také otestování možností německého trhu.
- Zvýšili jsme konverzní poměr 4×.
- Vytvořili jsme kolem Zembagu edukovanou komunitu, která se zajímá o udržitelnost a zdravé jídlo.