Vánoční kampaň AKINU: Když jdou emoce s čísly ruku v ruce

Předvánoční týdny jsou obdobím, kdy na nás slevy vykukují na každém rohu. Značka AKINU chtěla prohloubit vztah se zákazníky jinak – trvaleji a na mnohem osobnější úrovni. My jsme k tomu využili příběh.

A pro vás teď máme taky jeden. O tom, že jedno štěňátko může před Vánoci znamenat víc než tisíc blikajících bannerů s nápisem „výprodej”. Zvlášť, když víte, že vaše cílovka psí oči beznadějně miluje. 

 

Kdo je AKINU

AKINU dává srdce do péče o české mazlíčky už přes 30 let. Zakladatelé chtěli svému psovi dopřát krmivo a pamlsky v takové kvalitě, kterou na tehdejším trhu nenašli. A tak se začal psát příběh rodinné firmy. Dnes je AKINU na e-commerce trhu s chovatelskými potřebami známé jméno a zákazníci ho vnímají jako záruku kvality. O oblíbenosti e-shopu svědčí také krásných 3728 pozitivních recenzí na Heurece.

 

Cíl vánoční kampaně

S AKINU dlouhodobě spolupracujeme na výkonnostním marketingu, tentokrát byla naším cílem vánoční kampaň. Taková, která v množství předvánočních slev nezapadne, posílí povědomí o značce, a samozřejmě také zvedne prodeje.

Potřebovali jsme zákazníky oslovit takovým způsobem, který by je udržel angažované po celou dobu kampaně. AKINU pak bude přirozenou volbou pro nákup krmiva, pamlsků i hraček pro jejich domácí mazlíčky. 

 

Myšlenka, která stvořila Maxíka

Rozhodli jsme se ukázat, že AKINU není jen o kvalitních produktech, ale i o příbězích a emocích, které spojují rodiny a jejich mazlíčky. Tajnou zbraní, která umí pocity vyvolat a propojit je se značkou, je příběh. Vsadili jsme tedy na něj. A to rovnou vánoční, dojemný – štěněcí.

/obrázek šteňátka s těma psíma očima/

Vymysleli jsme osmidílný příběh o štěňátku Maxíkovi, který se během vánočního období snaží najít cestu zpátky domů. Příběh jsme odkrývali postupně, aby zákazníci byli napjatí a těšili se na další díl. Do každé epizody jsme zapojili silné emoce a aktivně zapojovali zákazníky. A jedno oko nezůstalo suché.

 

 

Ale co výsledky?

Kvanta dojatých reakcí a žádosti o pokračování příběhu jsou jedna věc. Podařilo se nám to ale přelít do čísel? Ano! Takhle to dopadlo:

  • Celková imprese Meta kampaně dosáhla téměř 4,01 milionu zobrazení. Její dosah byl 1,2 milionu lidí.
  • 417 tisíc interakcí s naším obsahem předčilo očekávání. Jen na Facebooku Maxíka sdílelo 1121 lidí. 
  • Open-rate e-mailingu, kterým jsme posílali odkazy na nejnovější Maxíkova dobrodružství dosáhl 22,9 %.
  • Prodeje z Mety narostly ve srovnání s předvánočním obdobím předchozího roku o 335 %.
  • Do e-mailingové databáze AKINU se přidalo téměř 7 000 nových kontaktů.

 

Strategie, která nás dovedla k cíli

Emotivní storytelling. Hlavním hrdinou kampaně bylo štěňátko Maxík, jehož příběh jsme postupně odhalovali v průběhu listopadu a prosince. Každý díl příběhu přinášel emoce, napětí a pořádnou porci vánoční atmosféry. Zákazníci netrpělivě čekali na každý další díl.

Proč? Protože z důkladné analýzy sociálních sítí a zákaznické databáze AKINU jsme viděli, že s cílovkou hodně rezonuje emocionální obsah. 

Multiplatformní distribuce. Kampaň běžela na všech důležitých platformách. Kapitoly příběhu jsme pravidelně přidávali v plné verzi na blog AKINU a upozorňovali na ně v e-mailových newsletterech. Pro sdílení jsme využili také obsahové reklamy a vizuálně atraktivní (zkrátka roztomilé) příspěvky na Facebooku a Instagramu.

Proč? Maximalizovali jsme tak dosah a zapojení zákazníků.

Interaktivní zapojení zákazníků. Zákazníci se mohli zapojit do soutěží a sdílet své vánoční fotky mazlíčků. Podporovali jsme je také k diskusím a sdílení názoru na samotný příběh. 

Proč? Angažovanost publika tím rostla do závratných výšin.

Testování a přizpůsobování kampaně v reálném čase. Naše předpoklady jsme ověřovali pomocí A/B testování a po celou dobu sledovali data a odezvy čtenářů. 

Proč?  Na výsledky jsme rovnou reagovali a přizpůsobovali jim strategii za pochodu.

 

Ve stručnosti

  • Vsadili jsme na silný příběh, který spojí zákazníkovi značku s příjemnými emocemi a hodnotami, jako jsou rodina, péče a láska.
  • Přidali jsme prvek napětí – příběh se stal červenou nití předvánočního období, a zákazníci netrpělivě čekali, jestli se Maxík opravdu vrátí domů.
  • Dali jsme důraz na community management – podporovali jsme zákazníky ve sdílení a komentování, a zapojovali je také pomocí soutěže.
  • Využili jsme všechny dostupné kanály a každému v rámci strategie dali jasně stanovenou roli.
  • Testovali jsme, testovali jsme a… optimalizovali za pochodu.
  • Do publik se nám díky tomu všemu podařilo nasbírat 170 tisíc nových lidí, na které jsme pak cílili další reklamu. To je 10 % z těch, kteří na kampaň reagovali.
  • Díky vánoční kampani s Maxíkem si nyní značku AKINU vybaví 88.500 lidí s domácími mazlíčky.

Udělejte první krok k lepšímu marketingu

Ozvěte se nám a společně probereme, jak váš byznys posunout.

Learn how we helped 100 top brands gain success