Když jsem zjistila, že pan Šenkapoun vydává výběr svých nejlepších blogů s nějakou tou moudrostí navíc k tomu jako knihu, věděla jsem, o co si napíšu Ježíškovi. „To nejlepší z Nejlepšího copywritera“ je čtení, které se bude vyjímat v knihovně marketingem nepolíbeného nováčka, ale i ostříleného copíka, co střílí názvy článků od boku.
Kniha je, jak už napovídá podtitulek „O psaní, reklamě a duši“, rozdělena do několika tematických částí.
Ačkoliv úvodní kapitola odborných nebo populárně naučných knih bývá často jen plná prázdných frází a obecných doporučení, Nejlepší copywriter vás po hlavě hodí do světa zajímavých a hlavně užitečných faktů.
Určitě jste nad slogany firem nepřemýšleli ve stylu, zda používají jamb,
trochej nebo dokonce daktyl.
Důležitým sdělením je i cena copywritingu, kterou by si neměli přečíst pouze pisálci, ale především společnosti, které mají pocit, že dobrý text lze napsat v rámci čtvrt hodiny.
Nováčci, majitelé malých firem, anebo jen zvědaví lajci nejvíce ocení část druhou o marketingovém využití textování.
Jde přimět nápad, aby se jen tak objevil? A jak si naklonit múzy? I na to se snaží Nejlepší copywriter odpovědět.
Vše je navíc doplněno o příklady z praxe, které nezní jak z ošuntělých starých učebnic, ale skvěle demonstrují reálný svět.
Část, která pobaví především zkušené copíky, se zabývá češtinou a stylistikou.
Třeba takový blog „Utrpení trpného rodu, aneb 10 hlášek, sloganů a veršů, které by bez pasiva nebyly tím, čím jsou“ vás pošle smíchy k zemi.
Můžete si beztrestně s panem Šenkapounem zanadávat nebo se naopak zděsit, čeho jsou někteří textaři schopní.
A především vás dojme, že při svých každodenních trampotách nejste sami a váš denní chleba potrápil i nespočet dalších psavců.
Nejlepší copywriter zakončuje svou knihu pořádným zadumáním o životě, podnikání a také péči o duši. Až prorocky se tato poslední část hodí na momentální více či méně kritický stav v celém světě.
Jedno zásadní moudro je ovšem uplatnitelné v každé době: „Můj život se od základů změnil ve chvíli, kdy jsem začal usilovat o pokornější, tj. realističtější postoj ke světu.“
Je dobré si dávat vysoké cíle, ale dlouhodobě škodí, když se kvůli nim nevyspíte, natož zanedbáváte své nejbližší.
Stručně shrnuto, nováčka kniha podnítí a zaujme, veterána neskutečně pobaví. Doporučuji ke čtení do vlaku nebo do postele za deštivého dne. Určitě nebudete zklamáni!
A jestli si nejste jistí, anebo jste už knížku To nejlepší z Nejlepšího copywritera zhltli jako já a dožadujete se dalšího krmiva pro svůj mozek, omrkněte internetový blog Zápisník Nejlepšího copywritera nebo knihu „Webcopywriting pro samouky“.