O tom, že fotografie hrají důležitou roli (nejen) v online světě není sebemenších pochyb. Často právě ony přitáhnou pozornost, zaujmou a přesvědčí potenciální zákazníky k nákupu či jiné akci. Jenže kde je brát, aby vypovídaly něco skutečně o vás, vašem produktu, službě nebo firmě. Ano, fotobanky jich nabízí nespočet…, ale je to vždy ta správná cesta?
Hned ze startu pro vás máme hádanku ve stylu kultovního seriálu Věřte nevěřte: Je následující reklama reálnou kreativou, anebo je to jen fikce?
Fotobanky mají řadu výhod. Mezi největší z nich jistě patří rychlá dostupnost, obrovské množství fotografií, obrázků a videí, a kolikrát i příznivá cena. Stačí tedy pomocí klíčových slov a filtrů najít přesně to co hledáte a máte vystaráno. Je to ale opravdu to nejlepší pro váš byznys?
Podklady z fotobank může využívat každý. Značnou nevýhodou proto je, že ty samé fotografie či videa se mohou objevit u vaší konkurence. Klienti si tak nespojí, že se jedná právě o vás. Nebo hůř…, můžou si vás spojit s jinou značkou, se kterou mají špatné zkušenosti. A to určitě nechcete.
Další velkou nevýhodou je také fakt, že mnoho fotek z fotobank působí vyumělkovaně a až moc dokonale. Lidé už mají této strojenosti a falešných úsměvů v reklamách, na webových stránkách či sociálních sítích tak trochu plné zuby. Chtějí vidět přirozenost a reálné obyčejné lidi, kteří za projektem, produktem nebo firmou opravdu stojí. Toho si samozřejmě všimli i Facebook a Instagram a zcela logicky začali upřednostňovat reálné kreativy.
Fotografie a videa dokážou naprosto skvěle propojit brand se zákazníky. Tak proč toho nevyužít a nevybudovat si díky nim lovebrand. Pokud chcete v byznys světě opravdu vyniknout, zaměřte se na osobitost, originalitu a neokoukanost. Právě tyto vlastnosti se v podnikání cení zlatem.
K tomu však potřebujete vlastní fotografie. Jen ty totiž dovedou sdělit osobní příběh a vytvořit hluboký vztah s publiky. Pomohou značku personalizovat a pro zákazníky bude mnohem snazší se s ní ztotožnit. A to je přesně to, co potřebujete. Zapůsobit na ně autentičností a přirozeností, které vám dodají nejen tu správnou jedinečnost, ale také důvěryhodnost.
Při budování srdcového brandu je jednoznačně ideální cestou vlastní produkce a videoprodukce. Narozdíl od fotobank se vaše fotografie, obrázek nebo video objeví skutečně jen u vás. Můžete tak naplno kontrolovat a řídit prezentaci své firmy či značky, což vám přinese ty nejlepší výsledky.
Osobité a originální podklady pro obsah jsou mnohem přínosnější než desítky či stovky fotografií a videí, které najdete na každém kroku.
Kromě toho ušetříte i spoustu času při zdlouhavém hledání té správné fotky či videa, které perfektně podpoří vaši myšlenku nebo vizi. Podklady přesně podle svých představ budete mít ihned k dispozici, a to bez složitých úprav, aby vypadaly jednotně a ladily s ostatními.
Jelikož víme, jak moc jsou autentické fotografie a videa pro prezentaci produktu, firmy nebo značky důležité, pro řadu našich klientů je sami vytváříme. Jsou díky tomu opravdu jedineční, dobře rozeznatelní a zapamatovatelní. A nám se tak daří maximálně podpořit jejich byznys a budovat stabilní vztah s publiky.
To, že je vlastní produkce mnohonásobně výhodnější potvrzují samozřejmě i jasná čísla. Srovnali jsme několik uměle vytvořených bannerů s přirozenými kreativami, které jsme použili ve facebookové reklamě u našich klientů. Přestože se každý z nich věnuje naprosto odlišnému odvětví podnikání, u všech byly výsledky ohromující.
Zájem o příspěvek s reálnou kreativou, ať už se jednalo o like, komentář, sdílení nebo prohlížení fotky či videa, byl násobně vyšší. Tudíž se výrazně snížila i cena za reklamu za každého jednoho člověka, který provedl některou z uvedených akcí. Zatímco u klasického banneru byla cena značně vyšší, a pro klienta tedy pochopitelně méně výhodná.
Dokonce i Facebook vyhodnotil kvalitu reklamního příspěvku s přirozenou kreativou jako nadprůměrnou. U banneru s fotografií či obrázkem z fotobanky se naopak držel při zemi a označil jej za průměrný – ne tolik zajímavý, jedinečný.
Plusové body však reálná kreativa získala i v případě CTR (Click Through Rate) neboli míry prokliku. Jednoduše řečeno, procento lidí, kteří tuto reklamu viděli, klikli na ni a dostali se na web klienta, bylo ve všech případech vyšší než u umělé kreativy/banneru.
Také v případě CPC (Cost per Click) neboli ceny za proklik za jednoho člověka se tato částka značně snížila, a to o více než 50 %. V některých případech dokonce o (ne)uvěřitelných 70 % nebo 90 %. To už je bezpochyb úžasná úspora.
To stejné však platí i u CPM (Cost per Mille) neboli ceny za tisíc zobrazení. Jedná se o cenu, kterou zaplatíte za každých 1 000 zobrazení reklamy. U některých kreativ s vlastní fotografií jsme dokázali snížit cenu až o úctyhodných 85 % oproti ceně u banneru s fotkou z fotobanky.
… nejenže fotografie a videa z vlastní produkce mnohem více zaujala publika i samotný Facebook, ale klienti za reklamu s přirozenými kreativami zaplatili výrazně méně peněz. Navíc jim přinesly násobně více prokliků na web a následných konverzí. Co víc si přát pro úspěšný byznys.
Nepodceňujte proto sílu vlastních fotografií a videoprodukce. Investice do nich se vám mnohonásobně vrátí. Stejně jako letecké společnosti Emirates, která opět vsadila na originalitu. Svou reklamou, kdy letuška v typické uniformě této aerolinky vystoupala do 828 metrů nejvyšší budovy světa všem doslova vyrazila dech a naprosto bravurně na sebe dokázala strhnout pozornost. Nejen svých věrných klientů, ale celého světa.
Je videoreklama ze začátku článku reálná nebo vám jen věšíme bulíky na nos?