Pamatujete si naši loňskou akci Daruj den? Protože jsme se všichni jednomyslně v Greenu shodli, že se den s Plzeňským pivovarem v Mostě povedl na jedničku, chceme každý rok v rámci jednoho dne darovat to nejlepší, co umíme. A letos jsme se rozjeli ve velkém – místo jednoho dne jsme upekli několikadenní akci a stálo to za to! Nahrála tomu možnost pomoci podpořit smysluplný projekt s hlubokou myšlenkou a silným příběhem.
Aby mohlo Nové Háro nést odkaz své zakladatelky a darovat paruky ještě více dětem, potřebovali získat nové dárce. Vlasů málo nebylo, ale finance na výrobu paruk pro děti s onkologickým onemocněním jim scházely. Proto jsme se rozhodli využít našich zkušeností s výkonnostním marketingem na sociálních sítích a finanční dárce Novému Háru přivést.
Nové Háro je neziskový spolek, za kterým stojí silný a inspirativní příběh mladé dívky se srdcem na správném místě – zakladatelky Markéty Zagrapanové. Když jí v pouhých 14 letech diagnostikovali zhoubný nádor v noze, musela poprvé podstoupit svůj životní boj. Bohužel ne naposled. Onemocnění se jí dvakrát vrátilo, a nakonec v roce 2018 v 19 letech svůj boj s rakovinou prohrála.
Díky rodině, přátelům a dobrovolníkům její touha a myšlenka pomáhat ostatním dětem a dospívajícím s onkologickým onemocněním žije dál.
Stejně jako Markétku i spoustu dalších dívek a kluků velmi trápí ztráta vlasů, o které přicházejí v důsledku chemoterapeutické léčby. Neztrácí totiž jen vlasy, ale i kus sebe, svého sebevědomí, sil…
Právě proto Nové Háro pomáhá výrobou paruk na míru, a to z pravých lidských vlasů. Díky tomu, jak přirozeně vypadají a krásně sedí, dopřávají paruky dětem pocit “normálnosti”, aby byly o vlas silnější. Přesně to se stalo nosnou myšlenkou kampaně, kterou jsme společně vytvořili.
Naším úkolem bylo přivést nové dárce, kteří tento neziskový projekt finančně podpoří ideálně pravidelnými příspěvky, a pomůžou tak nejen šířit myšlenku Markétky, ale i nefalšovanou radost z nového hára, které obdarovaným dětem nepochybně dodává sílu v boji s rakovinou i zvídavými pohledy okolí.
Začali jsme se ptát: Jaký vizuál bude fungovat? Markétka, děti, obecné emoce ve spojitosti s nemocí? Jaké texty? Jakou cestu musíme připravit na webu Nového Hára, abychom svůj úkol splnili?
V první řadě jsme se potřebovali důkladně seznámit s celým projektem a jeho posláním. Navnímali jsme ho až do morku kostí a začali testovat způsob komunikace.
Připravili jsme testovací kampaň, abychom zjistili, která sdělení s lidmi nejvíce rezonují:
Z našich hypotéz nejvíce zarezonovalo téma, jak dítě prožívá nemoc, ztrátu vlásků a lítostivé pohledy okolí. Na základě toho jsme s klientem a režisérem Pavlem Soukupem sestavili nosné pilíře pro tvorbu crowdfundingového videa.
Klíčem k jeho úspěchu je perfektní prezentace příběhu prožívání dívky, kterou ztvárnila herečka Terezie Holá. Video naprosto skvěle odráží pocity spojené se ztrátou vlasů během chemoterapeutické léčby. Znázorňuje její bolest a smutek…, ale také radost a sílu, kterou jí paruka od Nového hára dodává. Všechny emoce vzdouvající se v divákovi podtrhují rychlé střihy, které donutí neztratit při sledování pozornost.
Ruku v ruce s tím šla pečlivá příprava landing page na Klub přátel neziskového spolku Nové Háro, kde jsme promyšlenou strukturou nachystali potenciálním dárcům odpovědi na jejich nevyřčené otázky i důvody, proč přispět svými financemi.
Propagaci videa jsme následně podtrhli remarketingem na všechny, kteří zhlédli video, ale dosud nepřispěli.
Během 10 dnů se nám podařilo získat neuvěřitelných 394 dárců, z nichž se 70,5 % stalo pravidelnými přispěvateli. Povedlo se nám tak v extrémně krátkém čase vybrat finanční prostředky na více než 5 nových paruk, což je spousta nové síly pro malé bojovníky s rakovinou.
Náklady za reklamu činily 11 % z celkové získané částky pro Nové háro v této 10denní kampani, přičemž naše práce byla pro bono, a tudíž nestála organizaci ani korunu. Díky pravidelným darům však budou procentuální náklady v čase ještě dále klesat.
Podpořit tento srdcový projekt se silným příběhem v pozadí pro nás byla radost. Stálo nás to sice pár slz, ale díky hlubokému porozumění, píli a našim zkušenostem s výkonnostním marketingem jsme dokázali během pár dnů přivést dárce, kteří ho i nadále finančně podporují.
„Nové háro se stalo po smrti mé dcery naprosto zásadní součástí mého života. Naše pomoc onkologicky nemocným dětem, jejich příběhy a pomoc novými vlásky pro ně, mi stále dává smysl. Jako člověk z úplně jiného pracovního oboru jsem si však s takto velkou kampaní nevěděla rady a proto, že jsem nechtěla aby dílo režiséra Pavla Soukupa přišlo vniveč, obrátila jsem na GreenSocS. Empatičtí, mladí lidé se zkušenostmi z výkonnostního marketingu byli přesně ti, které jsme potřebovali a bylo pro mě obrovským překvapením, že celou akci pro nás dělali probono. Video je naprosto úžasné, nadčasové, má velký potenciál a my jej v budoucnosti určitě ještě využijeme. Díky kampani nám zůstalo do dnešní doby více než 100 nových členů Klubu přátel a jsme za ně moc rádi. GreenSocS tedy mohu jen doporučit.“ Lucie Staňková, předsedkyně spolku Nové háro
Víte o někom se srdcem na pravém místě, komu by pomohla naše dobročinná akce Daruj den? Posílejte nám své tipy, protože příští rok je už za dveřmi a my jsme opět připraveni na nové výzvy.