Už při startu naší spolupráce s Delfy v roce 2022 jsme věděli, že značka má nevyužitý potenciál – i přes 30letou tradici a silné regionální aktivity měla totiž problém s povědomím mezi zákazníky.
Na sociálních sítích ji navíc vnímali spíše negativně – pod příspěvky se objevovalo množství negativních komentářů nebo nesouvisejících dotazů. Zároveň v Delfy zatím vůbec nepracovali s online reklamou.
My jsme se rozhodli na roky budovaných základech postavit moderní a důvěryhodný brand.
Kdo je Delfy Staviva
Delfy je lokální firma, která vzešla z rodinného podnikání, a na trhu se pohybuje už 30 let. Zásobuje Severočechy stavebninami, které si mohou koupit ve třech kamenných prodejnách – v Mostě, Litvínově a Jiřetíně, nebo na e-shopu. Firma je výjimečná svojí podporou regionu a místních akcí, jako jsou například závody lodí nebo volejbalové turnaje.
Strategie jako základ
Čím víc aktivit jako značka máte, tím bude strategie obsáhlejší a komplexnější. A také důležitější. U spolupráce s Delfy jsme proto stejně jako u všech našich klientů začali mravenčí strategickou prací. Hned na začátku jsme díky tomu pevně stanovili hlavní cíle:
Zvýšit povědomí ve spádové oblasti (500 000 obyvatel) a upevnit tak pozici v regionu.
Podpořit prodeje na e-shopu i v kamenných prodejnách.
Modernizovat brand a sjednotit online i offline komunikaci tak, aby byla konzistentní a pro zákazníky snadno pochopitelná.
Ale co výsledky?
Značka, na kterou se hezky kouká, není to nejdůležitější. Tím jsou v byznysu vždycky tvrdá data. Jak se nám Delfy podařilo posunout?
- Z 500 000 obyvatel spádové oblasti si značku Delfy dokáže vybavit už 148 333 lidí. Téměř třetina obyvatel má díky tomu Delfy na paměti, když potřebuje třeba cement nebo nový vrták.
- Cenu za tisíc zobrazení reklamy (CPM) jsme snížili ze 72,34 Kč v roce 2022 na 56,02 Kč v roce 2024.
- Konverzní poměr na e-shopu se nám podařilo zvýšit o 190 %, a to z 0,66 % na 1,92 %.
- Více než trojnásobně jsme zvedli poměr přidání do košíku. V roce 2023 to bylo 9,89 %, za rok 2024 jsme se dostali na 34,82 %.
- Cena za jednoho návštěvníka e-shopu klesla na 40 Kč, což je 6,5krát méně než v roce 2023. Můžeme tak Delfy přivést na e-shop více zákazníků za méně peněz.
- Vytvořili jsme publikum 30 000 lidí, kteří pravidelně reagují na obsah.
Jak jsme toho dosáhli
Redesign značky i e-shopu. Stavebniny Delfy zkrátka prošly celkovou rekonstrukcí toho, jak působí navenek. Nová vizuální identita je moderní, svěží, a sjednocuje pod sebou všechny formy komunikace od online příspěvků až po billboardy nebo firemní merch. Současný brand svědčí také e-shopu.
Proč? Novou identitou jsme posílili důvěryhodnost značky i její atraktivitu. Intuitivním prostředím e-shopu jsme zase zákazníkům usnadnili nákup a podpořili konverze.
/ukázka nové identity, možná porovnání/
Výkonnostní marketing a obsahové kampaně. Spustili jsme efektivní online kampaně na sociálních sítích, včetně pravidelných měsíčních akcí s cílenou reklamou a newslettery.
Proč? Pomocí cílené reklamy jsme získali pozornost zákazníků ze spádové oblasti. Díky pravidelnému obsahu, jako jsou měsíční akce a newslettery, jsme s nimi navázali vztah, který dalším obsahem posilujeme.
Komplexní offline podpora: Navrhli jsme grafické materiály pro offline komunikaci, jako jsou billboardy, plachty na stavbu, polepy aut a letáky. Připravili jsme speciální vizuály pro oslavu 30 let značky, a pro regionální aktivity také bannery, loga na kelímky, firemní stan a další materiály.
Proč? Offline materiály ve stejné vizuální identitě nám pomáhají udržet jednotnou komunikaci, posílit značku na lokálním trhu a zdůraznit propojení s místní komunitou.
Ve stručnosti
- Modernizovali jsme brand i e-shop.
- Sjednotili jsme online i offline komunikaci Delfy stavebnin.
- Pomáháme Delfy také v rámci jejich účasti na lokálních akcích. Od kelímků přes letáčky až po fotostěny.
- Zaujali jsme publikum pomocí placené reklamy a navázali s ním vztah díky obsahovým kampaním.
- Značku si vybaví už 148 333 lidí.
- CPM oproti roku 2022 kleslo o 33%
- Konverzní poměr vzrostl téměř o 190 %, a cena za návštěvníka naopak 6,5krát klesla.