Kompletní marketing pro Delfy: Jak postavit silnou značku

Už při startu naší spolupráce s Delfy v roce 2022 jsme věděli, že značka má nevyužitý potenciál – i přes 30letou tradici a silné regionální aktivity měla totiž problém s povědomím mezi zákazníky.

Na sociálních sítích ji navíc vnímali spíše negativně – pod příspěvky se objevovalo množství negativních komentářů nebo nesouvisejících dotazů. Zároveň v Delfy zatím vůbec nepracovali s online reklamou.

My jsme se rozhodli na roky budovaných základech postavit moderní a důvěryhodný brand. 

 

Kdo je Delfy Staviva

Delfy je lokální firma, která vzešla z rodinného podnikání, a na trhu se pohybuje už 30 let. Zásobuje Severočechy stavebninami, které si mohou koupit ve třech kamenných prodejnách – v Mostě, Litvínově a Jiřetíně, nebo na e-shopu. Firma je výjimečná svojí podporou regionu a místních akcí, jako jsou například závody lodí nebo volejbalové turnaje. 

 

Strategie jako základ

Čím víc aktivit jako značka máte, tím bude strategie obsáhlejší a komplexnější. A také důležitější. U spolupráce s Delfy jsme proto stejně jako u všech našich klientů začali mravenčí strategickou prací. Hned na začátku jsme díky tomu pevně stanovili hlavní cíle: 

Zvýšit povědomí ve spádové oblasti (500 000 obyvatel) a upevnit tak pozici v regionu.

Podpořit prodeje na e-shopu i v kamenných prodejnách.

Modernizovat brand a sjednotit online i offline komunikaci tak, aby byla konzistentní a pro zákazníky snadno pochopitelná.

 

Ale co výsledky?

Značka, na kterou se hezky kouká, není to nejdůležitější. Tím jsou v byznysu vždycky tvrdá data. Jak se nám Delfy podařilo posunout?

  • Z 500 000 obyvatel spádové oblasti si značku Delfy dokáže vybavit už 148 333 lidí. Téměř třetina obyvatel má díky tomu Delfy na paměti, když potřebuje třeba cement nebo nový vrták.
  • Cenu za tisíc zobrazení reklamy (CPM) jsme snížili ze 72,34 Kč v roce 2022 na 56,02 Kč v roce 2024.
  • Konverzní poměr na e-shopu se nám podařilo zvýšit o 190 %, a to z 0,66 % na 1,92 %.
  • Více než trojnásobně jsme zvedli poměr přidání do košíku. V roce 2023 to bylo 9,89 %, za rok 2024 jsme se dostali na 34,82 %.
  • Cena za jednoho návštěvníka e-shopu klesla na 40 Kč, což je 6,5krát méně než v roce 2023. Můžeme tak Delfy přivést na e-shop více zákazníků za méně peněz.
  • Vytvořili jsme publikum 30 000 lidí, kteří pravidelně reagují na obsah.

 

Jak jsme toho dosáhli

Redesign značky i e-shopu. Stavebniny Delfy zkrátka prošly celkovou rekonstrukcí toho, jak působí navenek. Nová vizuální identita je moderní, svěží, a sjednocuje pod sebou všechny formy komunikace od online příspěvků až po billboardy nebo firemní merch. Současný brand svědčí také e-shopu. 

Proč? Novou identitou jsme posílili důvěryhodnost značky i její atraktivitu. Intuitivním prostředím e-shopu jsme zase zákazníkům usnadnili nákup a podpořili konverze. 

/ukázka nové identity, možná porovnání/

Výkonnostní marketing a obsahové kampaně. Spustili jsme efektivní online kampaně na sociálních sítích, včetně pravidelných měsíčních akcí s cílenou reklamou a newslettery.

Proč? Pomocí cílené reklamy jsme získali pozornost zákazníků ze spádové oblasti. Díky pravidelnému obsahu, jako jsou měsíční akce a newslettery, jsme s nimi navázali vztah, který dalším obsahem posilujeme.

Komplexní offline podpora: Navrhli jsme grafické materiály pro offline komunikaci, jako jsou billboardy, plachty na stavbu, polepy aut a letáky. Připravili jsme speciální vizuály pro oslavu 30 let značky, a pro regionální aktivity také bannery, loga na kelímky, firemní stan a další materiály.

Proč? Offline materiály ve stejné vizuální identitě nám pomáhají udržet jednotnou komunikaci, posílit značku na lokálním trhu a zdůraznit propojení s místní komunitou.

 

Ve stručnosti

  • Modernizovali jsme brand i e-shop. 
  • Sjednotili jsme online i offline komunikaci Delfy stavebnin.
  • Pomáháme Delfy také v rámci jejich účasti na lokálních akcích. Od kelímků přes letáčky až po fotostěny.
  • Zaujali jsme publikum pomocí placené reklamy a navázali s ním vztah díky obsahovým kampaním.
  • Značku si vybaví už 148 333 lidí. 
  • CPM oproti roku 2022 kleslo o 33%
  • Konverzní poměr vzrostl téměř o 190 %, a cena za návštěvníka naopak 6,5krát klesla.

Udělejte první krok k lepšímu marketingu

Ozvěte se nám a společně probereme, jak váš byznys posunout.

Learn how we helped 100 top brands gain success