Jak zvolit vhodný obrázek pro svou stránku? Vybírat můžete z několika druhů…

26.6. 2017Tereza Polansky689x

Rozhodli jste se zviditelnit a propagovat svou firmu přes sociální sítě. Máte založenou firemní stránku na Facebooku a ptáte se sami sebe, co dál? Pojďte s námi krůček po krůčku. V první řadě to chce kvalitní, zajímavý a pravidelný obsah. V minulém článku jsme si představili 6 tipů využitelných na Facebooku pro váš byznys, dnes se podíváme podrobněji na jeden z nich, a to obrázky.

Proč publikovat na sociálních sítích obrázky? Odpovědí je dosah zveřejněného příspěvku. Facebook upřednostňuje nejprve příspěvky s videi a fotkami, dále odkazy a teprve potom holé statusy. V praxi to znamená, že se uživateli na hlavní straně nejprve zobrazí videa a obrázky, a pak až ten zbytek.

Algoritmy Facebooku zohledňují také aktivitu uživatelů u obrázku. Komentář od uživatele je pro FB hodnotnější než pouhé stisknutí tlačítka „like“. Ještě větší váhu mají další reakce a sdílení příspěvku.

 

Přimějte své fanoušky k reakcím

Tímto se dostáváme k obsahu, který publikujete. Obrázky mají jeden hlavní cíl – zaujmout. Vyvolat v uživatelích nějakou emoci a tím reakci na váš obsah. Fotky nebo animace upoutají pozornost uživatelů více než sloupec textu či odkaz.

Sečteno, podtrženo: kvalitní obsah, který vyvolá reakci, Facebook vyhodnotí jako příspěvek, který se dalším uživatelům zobrazí v Top Stories (hlavních příspěvcích). Čím větší váhu bude mít (dle vyhodnocení FB), tím výš se na zdi uživatelů dostane. A to přesně vy potřebujete.

 

Jak zvolit správný typ obrázku?

A teď se podíváme na to, jaké druhy obrázků můžete umístit na své facebookové stránce. Jsou jimi profi fotka, backctage fotka a animace. Obrázky volíte podle toho, na co chcete zrovna zacílit, jaké emoce uživatelů chcete zasáhnout. Níže jsou ukázky obrázků, jejich výhody a nevýhody.

 

1. Profi fotka

Je to fotografie pořízená profesionálem se zaměřením na detaily. Může také nenápadně propagovat vaši značku. Profi fotky většinou vyvolávají v uživatelích silné emoce.

CykloPoint Most - elektrokolo Merida

Výhody:
– fotka díky zaostření, nasvícení a úpravám vypadá profesionálně
– ukazuje produkt/službu v nejlepším světle
– profi fotka se dá využít i na jiných místech jako je třeba web, tištěné materiály, billboard atd.

Nevýhody:
– fotka od profesionála něco stojí a není k mání okamžitě

 

2. Backstage fotka

Jedná se o zákulisní fotku, která například přibližuje proces vzniku produktu. Může se jednat také o fotky, které přibližují proces distribuce, přípravu natáčení videí, tvorbu materiálu nebo prostě to, co se děje na pozadí firmy. Přimíchejte emoce a máte vyhráno. S vhodně doplněným popiskem na sebe reakce uživatelů nenechají dlouho čekat.

Backstage fotka na Facebook

 

Výhody:
– působí autenticky, protože přibližuje proces vzniku produktu
– získávají nejvíce reakcí od zákazníků
– posilují náklonnost zákazníka k značce
– nic nestojí, můžete je zachytit např. mobilním zařízením

Nevýhody:
– aby byla fotografie opravdu autentická, nesmí být nahraná
– nutnost spontánnosti

 

3. Animace

Pro tento druh foto příspěvku můžete použít různé grafiky, fotomontáže, nebo v současné době populární gify. Kombinovat můžete v podstatě cokoliv, jen se před zveřejněním ujistěte, že animace je oku příjemná.

Infografika - čokolády pro ženy

 

Výhody:
– poutají mezi uživateli pozornost
– jsou zde neomezené možnosti vizualizace
– fotomontáže snižují náklady na produkci
– můžete je využít na více místech

Nevýhody:
– v případě, že si budete chtít udělat animaci sám/a, bude vás to stát čas
– pokud si animaci necháte udělat na zakázku, bude vás to stát peníze

 

 

Ať už zvolíte jakýkoli z výše zmíněných druhů obrázku, nezapomínejte, že tvorba obsahu by vždy měla korespondovat s jasnou vizí a marketingovou strategií. Buďte autentičtí, buďte upřímní a předávejte hodnotu. Vaši zákazníci vám to rádi vrátí. A pokud si nejste jistí svou komunikací na sociální síti nebo vám nezbývá čas, napište nám o pomoc 🙂

Tereza Polansky
Spolumajitelka a zakladatelka digitální agentury GreenSocS, která se věnuje komplexní správě firemních sociálních sítí. Ve firmě zajišťuje plynulý chod, její rozvoj a péči o celý tým.
Komentáře