Sociální sítě vám mohou přinést spoustu potenciálních zákazníků. Je ovšem potřeba se svým stránkám a profilům věnovat a vybudovat si komunitu fanoušků.
Zásadní je systematičnost vaší práce. Přispívat je třeba pravidelně a střídat vhodný obsah. Výrazně vám mohou pomoci různé aplikace pro správu obsahu a lepší plánování na sociálních sítích. O tom více v dalším článku.
Předtím, než začnete se zveřejňováním nějakého obsahu, je dobré zamyslet se nad tím, co chcete publikovat a proč. Respektive jakého výsledku chcete dosáhnout. Tím se dostáváme k marketingové strategii pro vaše sociální sítě.
Potřebujete zjistit, jaký je váš cíl (proč to celé děláte), jaká je vaše cílová skupina (s jakým publikem komunikujete, koho chcete získat), jaký obsah budete sdílet, jaké kanály (sítě) k tomu využijete a jak budete postupovat (kdo, kdy, jak bude sítě spravovat, zveřejňovat obsah, komunikovat s fanoušky, schvalovat příspěvky…).
Cílům a cílové skupině už jsme se věnovali v těchto příspěvcích >>
O tom, jaké kanály jsou na co vhodné, jsme psali tady >>
Dnes se podíváme na přípravu obsahu a plánování.
Jaké by měly být vaše příspěvky? Jaký budou mít formát? Jaké typy budete používat? Jaký rytmus zvolíte? To všechno ovlivní, jak konzistentní budete ve své komunikaci a zároveň, jak zajímavý, pestrý, váš obsah pro vaše fanoušky bude.
Když se na vaši stránku (page, profil…) dostane nováček, podle posledních 3-6 příspěvků si o vás (vaší firmě, značce) udělá obrázek. Neměli byste tudíž přeplnit vaši zeď, feed prodejními příspěvky, abyste lidi neodradili.
Jakmile máte jasno v příspěvcích, je na řadě plánování. Někde můžete plánovat v rámci samotné sociální sítě, nebo můžete využít nějakou aplikaci pro správu (více v dalším článku).
K samotnému plánování pak můžete využít aplikace jako je Trello, nebo i úplně obyčejnou tabulku v excelu nebo na google disku.
Komunikační plán vám umožní přemýšlet v delším horizontu, optimalizovat publikovaný obsah, vyhodnocovat kampaně i udržet disciplínu a směr v komunikaci.
Neexistuje univerzální kouzelné číslo. Můžete postovat každý den třikrát nebo jednou týdně. Bude záležet na vašich možnostech i potřebách vašeho publika. Po čase vám vaše vlastní statistiky ukážou, jaké dny, hodiny atd. je pro vás nejlepší využít.
Pro začátek zvažte, v jaké dny a časy vaše publikum nejčastěji bývá na sociálních sítích, hledá novinky atd. a tyto dny a časy použijte jako výchozí.
Vytvořit komunikační plán je jednoduché. Udělejte si tabulku na celý měsíc (jako například v google kalendáři při měsíčním náhledu) nebo můžete dny plánovat pod sebou.
Na konci tohoto článku si můžete stáhnout naši vzorovou plánovací tabulku.
Důležité je, aby pro vás byla tabulka přehledná a dobře se vám s ní pracovalo.
Takto vypadá tabulka, kterou jsme si pro komunikační plán vytvořili my. Na jednom místě tak máme text, který vytvoří copywriter, odkaz na fotku / banner od grafika / video / sdílený obsah, přehled o reklamních kampaních a případné poznámky.
Jakmile je plán hotový, odsouhlasený klientem, a příspěvky jsou rozplánované přímo na síti, označíme si je v tabulce tak, aby bylo na první pohled jasné, že už jsou zpracované.
Líbí? Pak si od nás můžete stáhnout komunikační plán pro sociální sítě jako dárek úplně zdarma.
Zadejte e-mail, na který chcete poslat odkaz ke stažení a klikněte na “Stáhnout komunikační plán”. Po povinném ověření dle GDPR vám do několika minut tabulka přistane ve schránce 😉
Ať vám pěkně slouží.