Pokud se chcete pustit do Facebookové reklamy a budete ji chtít dělat pořádně, budete k tomu potřebovat Business Manager – profesionální reklamní prostředí Facebooku pro firmy. Je to takový váš zlatý důl na zákazníky i prodeje a v rámci dobrého Facebook marketingu je třeba v něm trávit dostatek času 🙂 Takže jak na něj?
Spousta firem dělá reklamu na Facebooku pomocí pár kliknutí. Máte povedený příspěvek? Facebook vám nabídne propagaci za pár korun, vy ji spustíte, pak se nic moc neděje, proto ji vypnete a tak stále dokola. Je to takový začarovaný kruh.
Pro funkční reklamu ale potřebujete mnohem víc. Nejdříve byste měli vědět:
Protože na vysvětlení každého jednotlivého bodu by nám jeden blogový článek nestačil, zaměříme se dnes na nastavení Business Managera, konkrétně napojení platební karty.
V propojení karty s reklamním účtem nehledejte žádnou vědu. Odložte strachy a jdeme na to.
Nejprve je potřeba se přihlásit do účtu na Facebooku. Následně jděte na stránku Facebook Business Manager pomocí URL adresy: business.facebook.com a vyberte příslušný Business Manager, ve kterém budete kartu nastavovat. Pokud vlastníte pouze jeden, volbu máte usnadněnou 🙂
Poté, co se vám zobrazí úvodní stránka vašeho Business Managera, klikněte na tři vodorovné čárky v levém horním rohu a v otevřeném výběru zvolte „Všechny nástroje“. Ve sloupci Nastavení vyberte první možnost „Nastavení“.
Na stránce nastavení BM vyberte příslušný Účet pro reklamu, vyplňte fakturační údaje, které budou následně uvedeny na fakturách Facebooku a dejte uložit.
Tip: Facebookové faktury se vždy generují podle aktuálně nastavených fakturačních údajů, které lze kdykoli měnit.
Máte vyplněné a uložené nastavení? Najděte v levém sloupci „Nastavení plateb“ a klikněte na tlačítko „Přidat způsob platby“. Otevře se vám už známá tabulka, do které stačí vypsat údaje vaší platbní karty a potvrdit.
Pozor! Po tlačítku „Pokračovat“ by se měla karta uložit a vy se můžete směle pustit do Facebookové reklamy. Pokud vám Facebook hlásí chybu a kartu se mu nedaří ověřit, zkontrolujte nastavení své karty v internetovém bankovnictví případně kontaktujte přímo svou banku.
Nakonec přidáváme jednu malou radu. Pokud máte svou platební kartu nově (např. zřízenou pouze pro účely propagace), nezapomeňte ji aktivovat. Facebook se většinou pro ověření karty nejprve pokusí strhnout částku 0,- Kč, případně povolí první reklamu a strhne vám částku kolem 600,- Kč.
Po úspěšném zaplacení propagace vám navýší limity a bude to dělat na stejném principu stále k vyšším a vyšším částkám. Ověřte si, že máte správně nastavené limity pro internetovou platbu ve svém bankovnictví a při vyšších částkách se vám reklama nepozastaví kvůli neprovedené/zamítnuté platbě.
Pomohl vám náš článek? Podělte se o něj se svými přáteli a sdílejte ho dál.
Pokud potřebujete radu navíc, napište nám do komentáře nebo na našem Facebooku.
Vaši GreenSocSáci