Velká databáze ještě automaticky neznamená, že si váš email přečte hodně lidí. I našim zákazníkům a odběratelům novinek chodí do schránky nejspíš větší množství newsletterů, obchodních sdělení i spamu. Snadno se tak může stát, že váš email skončí nepřečtený nebo dokonce rovnou v koši spolu s ostatními.
Samozřejmě důležitá je pravidelná a hodnotná komunikace. Pokud máte naladěnou, nadšenou databázi fandů, která vyhlíží každý váš email, možná vám odpustí i naprosto nudný předmět (např. Newsletter I. 🙂
Lepší je ale motivovat příjemce k otevření zajímavým předmětem zprávy. Zapracovat na lákavém předmětu – tom prvním, co z vaší zprávy příjemce vidí – je extrémně důležité. Výrazně tím zvýšíte otevíranost a čtenost vašich emailů.
Můžete vzbudit zvědavost, překvapit, vylekat, nabídnout řešení, nastínit důležitou informaci, nebo i trochu nazlobit. Výběr záleží na obsahu emailu a také na vaší databázi a stylu, jakým komunikujete. V každém případě potřebujete předmětem příjemce přesvědčit, že je důležité, aby si zprávu přečetl.
Pokuste se zaujmout čtenáře. Uvědomte si, jakou máte databázi, jaká je vaše komunita. Proč vás sleduje? Co ji zajímá? Co chce nebo potřebuje řešit? Na jakou otázku chce znát odpověď?
Držte se tématu. Slíbili jste tipy na grilování? Pak je pošlete. To od vás příjemce čeká. Rovněž další emaily by měly odpovídat tomu, proč vám zájemce dal svůj email. Pokud budou vaše emaily ve stylu “každý pes – jiná ves”, zájemce může brzy ztratit zájem a nebude vědět, čemu se vlastně věnujete.
Předmět emailu by měl odpovídat tomu, co chcete ve zprávě sdělit. Bulvární styl předmětu zcela od věci nebude působit dobrým dojmem. V dnešní době, kdy je e-mailů ve schránce hodně a času většinou málo, příjemce ocení, když na první pohled pochopí, o čem je řeč a co se v e-mailu dozví.
Naučte se vystihnout téma pár slovy. Zaujmout v pár slovech. Nejen že v emailech většinou nejsme zvyklí číst literární díla (a nechceme, chceme stručné informace), není na ně ani prostor. Jednak se delší text hůře čte (všude!) a jednak stále více lidí čte zprávy v mobilu. Pokud tedy chcete, aby příjemce dobře viděl, co posíláte, buďte struční a srozumitelní.
Všímejte si toho, co vám funguje. Zjistěte, jakým způsobem komunikovat právě s vaší databází. Testujte, sledujte statistiky, vyhodnocujte výsledky a vylepšujte každým dalším emailem.
Jaký předmět emailu vám v minulosti zafungoval úplně nejlíp a co je váš „zaručený“ tip. Napište nám do komentářů 😉