Každý majitel firmy chce mít ve svém týmu zaměstnance, na které se může skutečně spolehnout. Jak na jejich znalosti a zkušenosti, tak i na další faktory, jež jsou pro něj a jeho společnost stěžejní. Přece jen do všech nově příchozích kolegů investuje nejen peníze, ale i čas na zaškolení či zapracování.
Hledáte i vy do týmu ty správné lidi? Potom byste měli vědět, jak se na úspěšný nábor připravit.
Na začátku jakékoli kampaně je podstatné vědět, koho hledáte. Proto si kromě přesných požadavků a náplně práce ujasněte, koho chcete nabízenou pracovní pozicí oslovit. I zde totiž platí, že je potřeba znát svoji cílovou skupinu, tedy profil ideálního kandidáta.
Na základě co nejpřesnější specifikace následně nastavte tón komunikace napříč všemi využitými médii. Zjednodušeně řečeno – mluvte řečí člověka, kterého chcete nalákat, aby u vás pracoval.
Tip: Tápete, proč je znalost cílové skupiny nejen při náboru klíčová? Přečtete si článek ›› Proč je důležité znát ty, které chcete oslovit?
Pokud chcete docílit opravdu vydařené náborové kampaně, což jistě chcete, je potřeba se zaměřit na 3 rozhodující prvky, díky kterým dosáhnete úspěchu při hledání vhodných kandidátů. Jaké to jsou?
Připravte si náborovou stránku. Její přípravu však nepodceňujte. Právě zde musíte uchazeče o zaměstnání zaujmout jak se říká na první dobrou. Namotivovat je. Vyvolat touhu pracovat zrovna ve vaší firmě.
Tato stránka by měla obsahovat veškeré informace, které jsou pro kandidáty stěžejní. Sdělte jim přínosy, které díky spolupráci s vámi získají. Teprve poté uveďte své požadavky. Buďte struční a co nejvíce konkrétní. Nezapomeňte také představit vaši společnost a uvést kontaktní údaje.
Chcete získat další tipy, jak ideálně vyladit náborovou stránku, tak aby skvěle fungovala? Připravili jsme pro vás přehledný návod. Stáhněte si ho a mějte vždy tohoto pomocníka po ruce.
Jakmile máte připravenou a vyšperkovanou náborovou stránku, využijte sílu sociálních sítí. V dnešní době jsou jedním z nejlepších prostředků na nábor nových zaměstnanců. Pokud na nich mezi práce chtivé nadšence vyšlete kvalitní propagační příspěvek se správným sdělením, jste na nejlepší cestě k úspěchu. Upoutáte tak totiž pozornost správných lidí a na vhodné uchazeče nebudete dlouho čekat.
Dalším rozhodujícím prvkem pro úspěšný nábor je nastavení reklamní kampaně. Ano, velkou úlohu udělají trefné texty a motivující obrázek nebo video, ale zdaleka to není vše. U reklamy je nesmírně důležité si ujasnit, co je vaším cílem. Co po kandidátech vyžadujete. Teprve potom dokážete u reklamní kampaně nastavit správnou konverzi, tedy požadovanou akci.
S takto připravenou náborovou kampaní a znalostí cílové skupiny snadno dosáhnete skvělých výsledků. Nejenže najdete vhodné kandidáty, ale hlavně získáte do svého týmu ty správné lidi, na které se budete moci spolehnout.
Potřebujete pomoct s náborem nových zaměstnanců? Pak jste na správném místě. Kontaktujte nás. Úspěšnou kampaň pro vás rádi vytvoříme od A do Z.