Rozmach sociálních sítí je v současné době obrovský a v naprosté většině vládne Facebook. V České republice využívá tuto sociální síť 68 % internetové populace. Kdo není na Facebooku, jakoby nebyl. A nejedná se pouze o profily běžných uživatelů, ale také firem. Pro dnešního zákazníka je jednodušší mít všechny oblíbené firmy „olajkované“ a jejich novinky sledovat na hlavní stránce, než si je jednotlivě vyhledávat na internetu. Dozví se tak mnohem více informací o produktech, novinkách i akcích, a to pěkně pohromadě.
Facebook umožňuje spojovat lidi, ale i skupiny lidí se stejným zájmem. Mezi spřátelenými uživateli a stránkami je určitá propojenost. To jednoduše znamená, že to co se líbí jednomu, vidí také další jeho přátelé. Uživatelé tak objevují zajímavé stránky i prostřednictvím „lajku“ svých přátel. A tak se fakticky Facebook stává lepší zdroj návštěvnosti jednotlivých webů než vyhledávač Google. Navíc disponuje spoustou nástrojů, které můžete využít pro váš byznys. Představíme vám 6 tipů využitelných na Facebooku a pár zajímavostí o nich.
Jedná se o reklamní formát, na kterém lze kombinovat obrázky, videa, texty a odkazy. Canvas umožňuje vytvářet kreativní obsah a zároveň propagovat vaší značku. Nestojí víc než standardní reklama na Facebooku a jeho výhody jsou hlavně v jednoduchosti ovládání a rychlosti načítání. Canvas se otevírá pouze na mobilním zařízení, tudíž návštěvníkům z PC se nezobrazí. Díky tomu je ale jeho načítání až 10x rychlejší než běžná webová stránka.
Tip: Věděli jste, že 54 % uživatelů chodí na Facebook přes mobilní zařízení?
Videa a live přenosy jsou jedny z nejúčinnějších nástrojů zviditelnění na Facebooku. Mají až o 135 % lepší dosah než články a live přenosy jsou dokonce pro uživatele 3x zajímavější než videa. Zpravidla záleží na prvních 3-5 sekundách, jestli uživatel video shlédne do konce. Umíte zaujmout?
Tip: Nezapomeňte, že videa se často spouští uživatelům bez zvuku.
Víte, že si můžete své záložky na Facebookové stránce libovolně měnit, upravovat či vytvářet nové? Díky tomu můžete svou stránku obohatit a také získat cenné kontakty, reference nebo zpětnou vazbu a podobně. Navíc, pokud budete dostatečně kreativní, můžete ze své Facebookové stránky šikovně vytvořit náhražku webové stránky.
Tip: Věděli jste, že existuje tzv. herní mafie? To je skupina lidí, kteří si mezi sebou sdílí všechny druhy soutěží a zapojují se do nich. Může se tak stát, že vaši soutěž vyhraje člověk, který s vaším produktem nemá nic společného a ani do budoucna nechce mít. Proto je důležité cílit vaši soutěž na uživatele, kteří si produkt koupili nebo o něm uvažují.
Vedení blogu může být zpestření pro váš web. Dáváte tím uživatelům něco navíc. Ale nejde jen o to článek napsat, víc času byste měli věnovat jeho distribuci. O tom, jestli si článek uživatelé rozkliknou rozhoduje titulek a jeho náhledová fotka/obrázek, podobně jako u odkazu. U e-mailu platí to samé o předmětu.
Tip: Díky blogu můžete předávat své komunitě cenné rady, typy a hodnotu, díky které se k vám znovu rádi vrátí.
Grafické zpracování textu či obrázek jsou více vnímány než text. Na Facebook můžete umístit 3 druhy obrázků – profi fotku, backstage fotku nebo animaci. Každý druh má svoje výhody a nevýhody.
Tip: Zvolte správný obrázek podle druhu příspěvku a cíle, který sleduje. Poradit vám může náš článek Jak vybrat vhodný obrázek pro svou stránku?
Na Facebook jsou umisťovány desítky odkazů, které mají uživatele přivést na váš web nebo prodejní stránku vašeho produktu. Pokud takový odkaz přidáte, zobrazí se vám náhledový obrázek a prvních pár vět, které rozhodují o tom, jestli si uživatel odkaz rozklikne nebo ne.
Tip: Přemýšlejte, co je primárním sdělením, které má zákazníka motivovat k odchodu na váš odkaz.
Všechny tyto nástroje vám mohou pomoci budovat váš byznys. Ale nic není jen tak. Hlavní roli hraje kvalitní a zajímavý obsah. To, co publikujete, musí uživatele zaujmout, motivovat je k reakci na váš příspěvek. Nevytvářejte proto zbytečné příspěvky jen proto, abyste zaplnili vaši stránku a ukázali aktivitu. Rozmyslete si, jakou cílovou skupinu oslovujete, co chcete říct a kolik času tomu chcete věnovat.
Publikujte raději pravidelně a několikrát do měsíce než nárazově jeden den pět příspěvků a pak dlouho nic. A opět – hlavně kvalitně, aby vás vaši uživatelé chtěli sami sledovat. S tím vám umíme pomoci.