5 důvodů proč většina firem netěží z email marketingu

20.11. 2017Tereza Polansky810x

O tom, že vaše databáze je váš poklad, a proč je důležité ji budovat, už jsme psali. Pokud chcete uspět ve svém podnikání, potřebujete prodávat. Nejsnazší, nejlevnější, nejefektivnější způsob se ukrývá v e-mail marketingu. Přesto má většina firem nuzné výsledky nebo e-mail marketing vůbec nevyužívá.


Proč většina firem nevyužívá síly email marketingu a budování komunity?

Jsou zahlcení “akutnější” prací

Leccos toho víte, technicky to taky zvládáte, nápady by byly, jenže kde vzít čas? Když se potřebujete starat hlavně o své podnikání a klienty?

Pravdou je, že to nestačí “jenom nastavit”, “jenom spustit”, “jenom poslat”… Na to, aby email marketing fungoval a abyste budovali kvalitní databázi a vaše zisky díky ní rostly, se tomu musí někdo věnovat. Hodně. A naplno.

Pokud to tedy nestíháte teď (poslední půl rok, rok…), příští týden nebo měsíc to nejspíš nebude jinak. Vyberte ve své firmě člověka, který bude mít email marketing a budování databáze na starost. Nebo ještě lépe – najměte si na to skutečné odborníky. Ušetříte za zaměstnance a jejich vzdělávání, a výsledky budou daleko lepší a rychlejší.

Ztrácí čas a pozornost nad spoustou tipů a strategií

Už jste dokonce odhodlaní, máte připravený plán i kotel kafe… jenže… kde začít? Co napsat, aby zadali email? Co teda poslat jako první? Jakou aplikaci vybrat? Kde se to nastavuje? Kolik emailů? Nebo začít radši Facebookem? Je vůbec dodělaný web? Ajaj, SEO…

Možná vás to překvapí, ale ani u nás nedělají všichni všechno. Je to neefektivní. Zbytečně to trvá a zisky se oddalují. Už jste slyšeli, že odborník je člověk, který ví čím dál víc o čím dál menším počtu věcí? Je to tak, proto máme specialistu na email marketing, specialistu na na PPC, na sociální sítě, weby, na SEO,… Ten dělá to a ten zas tohle… a dohromady uděláme všechno nejlépe a na 100%.

Prostě nejsou technické tipy

Možná vás rozbolí hlava už při slově počítač a internet. Nebo možná nejste počítačový analfabet, ale vyznat se ve všech těch aplikacích, sítích, nastavení, propojení… a ještě držet krok s trendy? To byste taky možná už nedělali nic jiného, že?

Přesně tak! My neděláme nic jiného a proto jsme jednička. Rádi budeme spravovat marketing i pro vás a vy se můžete dál nerušeně soustředit na svůj byznys. My vám budeme průběžně reportovat, jak vám podnikání vzkvétá 😉

Sem tam výstřel

Jeden fantastický (a osamocený) článek na webu, post na sociální síti se 100 lajky… PPC když zrovna byla nálada a energie? Tak to jste v marketingu jako blesk – taky sem tam do něčeho prásknete 🙂

Od každého trochu a občas, jenže pořádně nic. V podstatě vyhozené peníze a námaha bez pořádných, stabilních výsledků. Kvalitní databázi nevybudujete přes noc, ani občasnými výkřiky do tmy. Chce to držet se dlouhodobé strategie, pravidelné komunikace a práce. Nespoléhejte jen na to, až přijde správný čas a ještě k tomu vás políbí múza.

Bojí se placené reklamy, PPC

Pravda, zaplatit si proklikovou reklamu je trochu jako sázení v loterii, pokud se v tom fakt dobře nevyznáte. Na druhou stranu, pokud to svěříte odborníkovi, můžete mít příští měsíc dvojnásobnou databázi. Za minimální náklady. A to se vyplatí!

Také je velký rozdíl v budování databáze “for fun” a budování databáze pravidelně nakupujících zákazníků. Ale o tom zase příště.

Co s tím?

Můžete se dál topit v seznamu úkolů, zkoušet najít čas, kde už není. Nebo donekonečna sledovat a učit se nejnovější tipy pro online marketing. Faktem ale je, že každý den, kdy odkládáte efektivní práci se svojí databází, přicházíte o zisky.

Tak se ozvěte 😉

Tereza Polansky
Spolumajitelka a zakladatelka digitální agentury GreenSocS, která se věnuje komplexní správě firemních sociálních sítí. Ve firmě zajišťuje plynulý chod, její rozvoj a péči o celý tým.
Komentáře